2014. szeptember 28., vasárnap

Néhány szó a kollégiumról :)

Sokan kérdeztétek, hol lakom, milyen a kollégium, így úgy döntöttem, létrehozok egy új bejegyzést, ami csak erről fog szólni :)

Őszintén szólva nem igazán tudom hol kezdjem, mert úgy megszerettem itt lakni, hogy eszembe sem jutna visszaköltözni az otthoni koliba, ami ehhez képest maga a rémálom (bár eddig is tudtam, hogy nem valami színvonalas egy hely a KUK, mégis szerettem ott lakni).

Magáról a kollégiumról külső képet sajnos még nem készítettem (idővel pótlom), viszont rengeteg belső fotóm van, amiből látszik, milyen kis otthonos "közlakást" alakítottunk ki magunknak. Kezdjük ott, hogy az épület  max. 5 perc sétára található az egyetem épületétől, ami hideg időben elég nagy előny úgy gondolom (meg amúgy is).

Az épületbe biztonsági beléptetőrendszeren keresztül lehet csak bejutni, és ha mindez nem lenne elég, még (3) biztonsági őrünk is van (mindig váltják egymást), aki folyton a bejáratnál ül, és senki illetéktelen személyt nem enged be (rendesen őrizve vagyunk, ami nem is olyan nagy gond).

A kollégiumban csak a LUNN egyetem hallgatói laknak, rengeteg külföldi van, de akadnak oroszok is egy-egy emeleten. Mindenki csak hasonló, névre szóló, fényképes kártyával léphet be az épületbe:

 
A képen természetesen nevetni nem ér :D

Ahogy bejövünk az ajtón, én rögtön a földszinten lakom (ugye ez az oroszoknál az első emelet), a 116-os szobában. 

Ha netántán valaki arra vetemedne, hogy levelet/képeslapot küldjön nekem, az a következő címen tud elérni:

Tehát... ahogy átjutunk a biztonsági rendszeren, a bejárat és a szobánk között található a konyha. Elég rendezett, mint ahogy az a képen látszik (bár megjegyzem én főztem és takarítottam utoljára), azonban egy hátránya van... mindenkinek saját konyhaeszközei vannak, közös alig, és ugyebár aki több ezer kilométerről érkezik, az nem hoz magával serpenyőt, lábast és hasonló szükséges holmit...
Nekem szerencsém van, mert a szobatársam elég sok mindent vett magának az elmúlt két hónapban (ő már augusztusban is itt volt), így megengedte, hogy használjak a cuccait.
Íme a konyha:
Mindenkinek saját polca van, a jobb oldali alsó polc az enyém

A közös ebédlőasztal
A konyha legfontosabb része :)
A világ legédesebb teafőzője :D Imádom <3
A konyhapult, rajta pár közös eszköz
A tűzhely, amin épp teát és ebédet főzök :)
Konyha az ablakból nézve





Szerintem elég kis otthonos, és viszonylag felszerelt konyhánk van (az otthoni kollégiumhoz képest maga a mennyország), így még kedvem is van benne sütni-főzni :)

És akkor most bemutatnám a szobánkat :)  Amikor a képek készültek, akkor még csak ketten laktuk, mára sokkal nagyobb káosz uralkodik benne :D
A 116-os szoba :)
Az ajtónk (116-os szoba)
Az ablaktól lévő jobb oldali (kék) ágy az enyém :)
Kicsit kupisnak tűnik, de nincs elég helyünk...
Az egyetlen íróasztalunk, de a miénk :D

A kilátás az ablakunkból :)


Tehát ez a szobánk, amin most már hárman osztozunk (szerencsére mindhárman alkuképesek vagyunk)

A szobánkból kilépve egy kis folyosóra jutunk, ami párhuzamos a bejárati folyosóval. Itt található balra a WC, illetve a zuhany, mindkettő egy-egy kisebb helyiségben. A WC és a zuhany között van egy kis hely, ahol két közös csap és két tükör van, mindezen 4 szoba osztozik (ami 8 embert jelent).

A folyosónk az ajtónkból nézve
A zuhanyzó
A közös csap és tükör

Nagyjából így néz ki a kollégiumunk (legalábbis a mi szintünk). Az ötödik emelet a luxuslakosztály, a csoportunk másik fele ott lakik, tényleg nagyon klassz. Ott minden szobában van külön íróasztal, kislámpa (nálunk ezt nekünk kellett vennünk, illetve ugye csak egy íróasztalunk van), illetve náluk a konyha is tele van konyhaeszközökkel, amit mindenki használhat.

Annak ellenére, hogynincsenek luxuskörülmények, és elég sok kompromisszumot kell kötni, nagyon élvezem az ittlétet, szeretem a szobatársaimat.

Mint minden kollégiumban, itt is van egy-két szabály, amihez szintén alkalmazkodni kell:
- éjfél után nem lehet ki-és belépni a kollégiumba /kivéve, ha jóban van az ember a biztonsági őrrel ;)
- nem lehet dohányozni, kizárólag a kijárati ajtó mellett (hála égnek :D)
- a konyhát és a közös helyiségeket éjfélkor bezárják (a mosdót és a zuhanyzót természetesen nem)
- belépőkártya nélkül nem léphet be senki az épületbe
- levelet fogadni csak a szobaszám megjelölésével lehet

Most több szabály nem nagyon jut eszembe, ezeket is elég nehéz betartani :D

Most már látjátok, hol élek, hogy élek, és tudjátok, mennyire szeretek itt lenni :) Remélem egyszer visszatérhet ide (ha nem is ebbe a kollégiumba), és újraélhetek mindent, ami most újdonság számomra <3






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése