2014. szeptember 27., szombat

8.nap – az első francia órám Oroszországban (2014.09.25)



A mai felkelés sem úgy sikerült, ahogy szerettem volna, Astriddal mindketten elaludtunk, így elkéstünk az óráról is. „Szóbeli gyakorlat” órám volt 10-től, a házi, amit Zorannal és Astriddal közösen készítettünk el tegnap este, nem teljes mértékben egyezett azzal, amit csinálni kellett volna. 

Mint kiderült, az összes ilyen háziért jegyet kapunk (mivel még sosem csináltam ilyet nem tudtam), de most megkegyelmezett nekünk a tanárnő, és azt mondta, legközelebb szigorúbban osztályoz.
Elég sok házit kaptunk ismét (nem is tudom, hogy a grammatika vagy ez az óra nehezebb), illetve a következő órán (jövő szerda) tesztet írunk (ez nálunk a ZH) az eddigi anyagból. Jó lesz, ha nekiállok mielőbb, mert „kissé” le vagyok maradva…

Óra után rögtön visszasiettem a koliba, mert még rengeteg mindent át szerettem volna nézni az első francia órámra, nagyon szeretnék felkészülni rendesen, hogy járhassak.


A nagy tanulás mellett azért másra is szakítottam ám időt, képzeljétek…. FŐZTEM :D ÉN :D  Ez most nem vicc, meg akarok normálisan tanulni főzni ittlétem alatt, hogy ha hazamegyek el tudjam kápráztatni a családot :) Cukkinis tésztát főztem, elég hamar el is készült, kicsit elsóztam a tésztát (de tényleg csak egy picit, viszont így első nekifutásra elég finom lett ^_^


Miután megebédeltem, és mindent átnéztem amit akartam, elindultam az első francia órámra. Körülbelül olyan izgatott voltam, mint a kisiskolás az első napon :D 16:50-re kellett felmennem a teremhez, ahol a tanárnő közölte, hogy mivel ő beteg, így egy másik tanár fogja tartani az órát. Nem tudtam, hogy ennek most örüljek vagy nem, majd meglátjuk. 
 
A francia teremben 8 hallgató ült, le is ültem két szimpatikus lány elé, akik rögtön szóbaelegyedtek velem. Úgy tűnt örülnek, hogy egy külföldi van a csoportban (ők mind oroszok voltak), rengeteget kérdeztek, miért vagyok itt, mit tanulok, stb. 

Végül csak elkezdődött az óra :) A tanárnő gyönyörű francia kiejtése és maga az óra hangulata lenyűgözött, eszembe is jutottak gimnáziumi éveim, amikor hasonló interaktív francia óráim voltak… nagyon élveztem, de ami a legjobban tetszett az az, hogy a csoport kb velem egy szinten van franciából, pedig azt hittem, hogy nagyon le leszek maradva :)


Órán a francia oktatási rendszerről beszéltünk (szigorúan csak franciául), óra végén pedig a tanárnő felajánlotta, hogy heti 3x járjak be az órájára :) Olyan nagyon boldog voltam, hogy madarat lehetett volna fogni velem :D


A francia óra ma csak egy órás volt, de a jövő hetiek mind 2 órásak lesznek. Este 6 után értem vissza a kollégiumba,a többiek már elkezdték a tortát, amit Nicolas szülinapjára közösen sütünk holnapra. Amint visszaértem a Sparból (vettem vodkát és ajándékot holnapra), én is csatlakoztam hozzájuk, én gyúrtam a tésztát, de rengeteg idő volt, mire rendesen megkelt. A torta alja nem is sikerült rendesen (ez volt az első próbálkozás), de reméljük a végeredmény finom lesz :)

Mivel elég sokáig sütöttünk, illetve még skypeoltam is, így csak egy óra felé feküdtem le, de örülök, hogy a mai nap is hasznosan telt :)













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése