2014. szeptember 26., péntek

7.nap - sűrű nap (2014.09.24)

Mivel tegnap elég sokáig voltam fenn, így ma nehezen ment az ébredés, pedig 9:50-re Godefroival megbeszéltük, hogy találkozunk a koli előtt, és együtt megyünk órára. 9:30-kor sikerült kikászálódnom az ágyból, majd reggeli nélkül (nagyon éhes voltam) indultam el.

Nem elég, hogy nagyon álmos voltam, de még az óra is elmaradt (pedig Nemzetközi kapcsolatok lett volna, amit annyira vártam) ...jól indul a nap :S
Ugyanígy 10-kor kezdődött az Olvasás óra, amire valahogy nem akaródzott bemennem, mivel elég rosszakat hallottam róla, úgy gondolom, hogy olvasni már tudok, erre nem szánnék minden héten 1,5 órát (az idő pénz mint tudjuk :P). Godefroit megkértem, mutassa meg, merre találom a francia tanszéket, gondoltam ha már a semmiért felkeltem, legalább töltsem hasznosan a maradék 1,5 órát.

Körbenéztem a francia tanszék szintjén, de semmi olyan órát nem találtam (minden tanszék faliújságján ki van függesztve az összes létező felvehető óra évfolyamokra lebontva), ami nekem jó lenne, vagy beleférne az órarendembe. Kissé elszomorodtam, mert nagyon szeretném kihasználni a lehetőségeket, így gondoltam körbenézek más szinteken is, mi merre van (mivel még mindig rendszeresen eltévedek az épületekben.

A 3. épület 4. emeletén belefutottam egy kiírásba, ami ingyenes francia órát hirdetett, viszont a felvételi a kurzusra tegnap lezárult. Azt gondoltam, hogy valaki odafenn nagyon nem akarja, hogy én franciát tanuljak, így már-már majdnem feladtam, amikor nyílt az ajtó....


Egy idősebb hölgy lépett ki, és csodálkozva nézett rám, mit keresek itt (rajtam kívül senki nem volt a folyosón). Elmondtam neki, hogy a francia felhívást nézem, erre rögtön barátságos hangnemre váltott (kiderült, hogy ő a franciatanár), és elkezdett franciául beszélni hozzám. Én megilletődve hallgattam, gyönyörű francia kiejtéssel beszélt. Azt mondta, hogy ne aggódjak, nem késtem le semmiről, holnap jöjjek el az órájára, és meglátjuk, tudunk-e együtt dolgozni :) Életemben nem örültem még ennyire a franciának az egyszer biztos :D

11:30-tól még volt egy 'Szóbeli gyakorlat' órám, amin rengeteg új szót vettünk a háztartással kapcsolatosan, illetve nagyon sok házit is kaptunk hozzá. Óra után még volt egy kis szabadidőm a következőig, így visszanéztem a koliba, hogy van Astrid. Láthatóan jobban érzi magát, lehet, hogy holnap már tud is csatlakozni az órákhoz.

Elhatároztam, hogy 16:45-től megnézem, milyen is az a röplabda az itteni egyetemen (bevallom, mióta nem járunk annyit a központba sétálni, nagyon vágyom valami mozgásra). Odamentem 16:40-re (ami nagyon érdekes szerintem, hogy a tornaterem, az itt, Oroszországban mindig az utolsó emeleten van, itt nálunk ez az 5.-et jelenti), de a csoporttársaimon (Sara és Claire) kívül senki nem volt fenn. Picit vártunk, mire egy orosz lány, Vika és egy szintén orosz srác, Oleg is befutott, de az edző még mindig sehol nem volt. Kicsit mérges voltam, mert valahogy a mai nap senki nem akar órát tartani... végül a kosárlabdaedző felajánlotta, hogy a kosarasok felállítják nekünk a hálót, hogy tudjunk játszani.

Gyorsan átöltöztünk (Claire-től kaptam kölcsön tornacipőt, mivel elég ciki, de azt nem hoztam magammal otthonról), majd elkezdtük a bemelegítést. Utoljára gimnázium 4.osztályában röpiztem, de hamar belejöttem :) Oleg volt most az edzőnk (szerintem elég jól csinálta), játákidő alatt pedig vállalta a bíró szerepét. Vikával voltam egy csapatban, szegény elég bénácska volt, pedig állítólag 6 éve játszik, de ennek ellenére jól szórakoztunk. Meg kell tanulnom a röplabda-szókincset a következő alkalomra! :)

 Eléggé elfáradtam a játékban, 18:45-ig volt az "edzés", utána még elmentem a Sparba vásárolni. Astridnak is vettem pár dolgot, mivel elég rég nem mozdult ki a szobából (telefonon adta le a "rendelést"), illetve vettem végre Spar-kártyát (amivel jelentős kedvezménnyel lehet bizonyos termékeket megvásárolni, nem pontgyűjtős mint otthon).

Este még Skypeoltam, 11 órakor pedig elkezdtük megírni Zorannal és Astriddal a közös házinkat ('Szóbeli gyakorlat' órára). Vagy fél 3-ig nem tudtam megint aludni, ezért megnézegettem a szállásokat Moszkvában és Szentpéterváron.

Jó sűrű, mozgalmas napom volt, remélem a holnapi kevésbé lesz fárasztó :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése