2014. szeptember 22., hétfő

4.nap - Utcafesztivál a városban (2014.09.21.)



Ma sem sikerült a korai kelés, pedig elterveztem, hogy én majd mennyi mindent fogok csinálni a délelőtt folyamán, Astriddal 11-ig aludtunk :D 

A többiek mondták, hogy a városban utcafesztivál van, ami annyit tesz, hogy a „Karácsony” névre keresztelt utcának (ул. Рождественская ) ma van az évfordulója. Meg is beszéltük, hogy 3 óra felé találkozunk a koli előtt, és együtt megnézzük mit is takar az oroszoknál az utcafesztivál. 



Nem akartam éhgyomorral elindulni, ki tudja, mikor érünk vissza, így a tegnap vett virslit főztem meg, míg a többiek Sara, az olasz lány vezénylésével pizzát sütöttek (méghozzá orosz pizzát, orosz alapanyagokból, orosz mozzarella sajttal :D). A virsli elég finom lett (pedig ez is külön orosz virsli), és még a ketchup is sokkal finomabb, mint nálunk (kellemes meglepetés volt, hogy paradicsom íze van :) ).


Délután még egy kicsit oroszoztam (ha így jobban hangzik: leckét írtam :D), majd Astriddal a koli előtt találkoztunk a többiekkel. Nem gondoltam, hogy ilyen sokan együtt megyünk, én mindig minden információt csak a szobatársamtól tudok meg, tekintetbe véve, hogy még nem sikerült orosz telefonszámot szereznem (a többiek ezen beszélik meg mindig a programokat). 

15:30 körül 11-en indultunk el (Manuel, Godefroi, Naomi, Astrid, Sara, Eva, Verena, Claire, Maike, Max és jómagam) a kollégium előtt lévő buszmegállóba, ahonnan a 90-es busszal utaztunk a belvárosba. Minden buszon van ellenőr (nem úgy működik, mint nálunk), akinél jegyet kell venni (csak nála lehet 20 rubelért). A busz nem messze rakott le a ’Karácsony utcától’, így hamar beértünk a szülinapos utca forgatagába. 

 

 
Számomra hihetetlen volt az egész. Emberek százai volt az utcában, a Markin téren (пл. Маркина) árusok tömkelege kínálta a jobbnál jobb, finomabbnál finomabb árukat. 
 











A tér sarkán felállított szabadtéri színpadon a nézőket is bevonták a népi játékokba, mindenki színes madzagokat dobált, ami össze-visszagabalyodott, így senki nem tudott mozdulni. Ez az összetartást szimbolizálta. 


Az utca végéből megjelent egy a város szimbólumát képező szarvasnak öltözött, gólyalábakon járó ember, miközben a színpadon folyamatosan (mintha mesélnének) szólt a város története. Fantasztikus élmény volt :)

Miután ennek vége lett, még a téren körbenéztünk, a csapat félbe is szakadt egy időre a nagy bámészkodás miatt, majd újra egyesülve még készíttettünk pár közös fotót, majd elindultunk a két városrészt összekötő legközelebbi híd felé, ahol akárcsak a híres Hollywood felirat, a híd fölé magaslott Nyizsnyij Novgorod felirata :) Itt sem maradhatott el a közös fotó, majd a többiek a buszmegálló felé vették az irányt (a többiek este színházba mentek, én sajnos még nem voltam itt, mikor megvették a jegyeket, de "szerencsére" Astrid, és Eva sem tudott róla, így nem maradtam egyedül).


Miután a többiek felszálltam a buszra, mi Astriddal és Evaval épp az ellenkező irányba indultunk el mint a többiek, a 90-es busszal elmentünk a 'Fantasztika' (Фантастикa) nevű bevásárlóközpontba. (ez a kollégiumtól elég messze van)

Van itt minden, ami szem-szájnak ingere... OBI, Tezenis, Pull & Bear, stb... de ami a legviccesebb volt, hogy van Auchan :D nem is ez benne a vicces, hanem ahogy le van írva cirill betűkkel :) íme:
Mivel nem vagyunk egyformák, és mindenkinek másra volt szüksége, így miután vettünk nekem Sim-kártyát (igen, jól olvassátok, vééégre van orosz számom :D), szétszéledtünk, és megbeszéltünk, hogy aki kész van, hívja a többieket.

Én nem vettem túl sok mindent, mivel korábban már a SPARban megvettem a főbb élelmiszereket, de a leghasznosabbra, egy asztali lámpára azért beruháztam (a szobában  csak egy nagy közös lámpánk van, így lehetetlen tanulni).

Na jó, bevallom...nem tudtam ellenállni a kimérős csokiknak, ami nálunk is van az Auchanban, olyan jól néztek ki, illetve muszáj megkóstolnom a kisszemű török szőlőt is :)

Már 8 óra volt, mire mindannyian megvettük amiért mentünk (Astrid végre vett magának meleg ágyneműt, így talán nem fog megfagyni, illetve vízforralót, amit remélem néha kölcsönvehetek ;) ), majd fáradtan újra felszálltunk a 90-es buszra, ami hazavitt minket.

Meglepően jól aludtunk (mikre nem képes a fáradtság), a szobában eddig nem tapasztalt jó idő volt, még a pulcsimat sem kellett felvennem éjszakára :) (eddig mindig pulcsiban aludtam)

A felirat magyarul így hangzik: Az élet csodaszép :) (milyen igaz <3)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése