2014. szeptember 22., hétfő

5.nap - ügyintézés (2014.09.22.)



Így a hétvége után elég nehezen ment a felkelés, de 09:30-kor sikeresen kikeltem az ágyból (10-kor kezdődik az órám), gyorsan összekészülődtem, majd elindultam az egyetemre. Útközben összefutottam Manuellel és Saraval, akik elújságolták, hogy a tanárnő késik, az óra csak 10:20-kor kezdődik, így velük tartottam (bank automatát kerestek), mivel nem volt jobb dolgom.

A Hallás utáni értés óra (аудирование) végül 10:30-kor kezdődött el, eddig ez a tanárnő a legszimpatikusabb (ő is játszott a tegnapi színdarabban, amit a többiek láttak). Az óra nagyon jó hangulatban telt, egy régi szovet rajzfilmet (мультфильм: Трое из Простоквашино ) néztünk meg, majd utána megbeszéltük a cselekményt, és hogy milyen tipikus orosz jegyeket fedeztünk fel a rajzfilmben. Nagyon tetszett ez az óra, ilyenhez hasonlóm utoljára általános iskola felső tagozatában volt, csak ez így orosz nyelven hasznosabb és érdekesebb :)

Mivel óra előtt megkeresett egy tanárnő a külföldi diákok kabinetéből, hogy óra után menjek fel hozzá, felmentem a kabinetbe. Elmentünk a külügyekért felelős kabinetbe (кабинет иностранных дел), ahol leadtam az útlevelem (kaptam másolatot róla, azt kell mindenhova magammal hordanom), illetve kérvényeztem a vízumom meghosszabbítását. A tanárnő megkért, hogy 13 órára jöjjek vissza, hogy fényképet készíthessenek rólam a belépőkártya (пропуск) elkészítéséhez (ez szükséges mind az egyetemre, mind a kollégiumba való szabad belépéshez).

Miután mindent megbeszéltünk, felmentem az ebédlőbe, fogalmam sincs mit ettem, de finom volt :D ebéd közben pedig még átnéztem az anyagot, ami a következő órára kell, illetve elkezdtem bepótolni a szeptember 1 óta vett dolgokat (Astrid kölcsönadta a jegyzeteit, mivel reggel elég rosszul érezte magát, így visszament a koliba).

Ebéd után visszamentem a külföldi kabinethez, ott várakoztam 13 óráig. Egy nagy kínai csoporttal mentem fényképezkedni, az egyik lány, 'Katja' (minden ázsiainak van saját vagy orosz, vagy angol neve a csing-csang csung neve mellett, így könnyebb azonosítani) próbált velem barátkozni, de se angolul, se oroszul nem tudott, így nehéz volt a kommunikáció...

Eközben Manuel írt sms-t, ahogy megígérte (ekkor még nem végeztem), mert még délelőtt megbeszéltünk, hogy együtt megyünk angol-orosz fordítás órára (nem tudtam hol a terem ahova menni kell), így rögtön fényképezkedés után, természetesen segítséggel megkerestem az angol tanszéket. Kiderült, hogy a mai óra elmarad (ennek annyira nem örültem).

A következő óránk (grammatika) csak 15 órakor kezdődött, addig még 2,5 óránk volt, így beültünk kávézni a Chef's-be, ahol korábban Astriddal voltam. Rengeteget beszélgettünk, kiderült, hogy Manuel perfektül beszél finnül, mert egy gimnáziumi évet kinn töltött, Oroszországban is már másodszorra van, azért beszél ilyen jól. Jó társaságban hamar múlik az idő, fél 3-kor indultunk vissza az egyetemre.

Én még óra előtt felmentem a külügyi kabinetbe, mert a tanárnő megígérte, hogy megmutatja, milyen fordítási órákat vehetek fel. Elég sok minden közül lehet választani, kell egy kis idő, mire kibogarászom mit is akarok, mire van időm.

A grammatika óra is fél órával később kezdődött (nem tudom mi volt ma a tanárokkal...), de nagyon jó volt. Igekötőkkel foglalkoztunk, illetve folyamatos-befejezett igehasználattal, amivel valljuk be akad bajunk bőven… (bár bevallom így orosz szemmel elmagyarázva sokkal jobban érthető, mint otthon).


Óra után már nem mentem semerre, mivel rengeteg tanulnivalóm maradt még, egész este ezzel foglalkoztam, plusz próbáltam besűríteni az órarendembe még pár érdekesnek hangzó tárgyat több-kevesebb sikerrel. Nagyon sokáig nem tudtam elaludni, Astrid még mindig nagyon beteg, folyton köhög (és szörnyen horkol :P).

Ma sok minden nem történt, de néha kellenek nyugalmasabb napok is :) Jó éjt







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése