2014. szeptember 26., péntek

6.nap - lazulós nap (2014.09.23)

Elnézést kérek minden kedves olvasómtól, hogy (ugyan csak rövid időre) elhanyagoltam a blogot, de ez a hét már tényleg a tanulásról szólt (nem véletlen, hisz ezért jöttem ide :D), így nem nagyon tudtam időt szakítani az írásra.

De mellettem szóljon a mondás: "Jobb később, mint soha" :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ma elég sokáig aludtam hála a szobatársamnak, aki egész éjjel nem hagyott aludni (tudom nem az ő hibája, de azért már igazán meggyógyulhatna). Mivel ma egy órám van csak (Grammatika, ami 15 órától kezdődik), egészen fél 3-ig szótáraztam, próbáltam felzárkózni a csoporthoz, mivel elég sok mindent vettek szeptember 1 óta (jelenleg még lehetetlen küldetésnek tűnik mindezt behozni, de azért megpróbálom a lehetetlent). Kisebb szüneteket természetesen tartottam, azért ennyire elvetemült még nem vagyok, illetve a gyomrom is jelzett hogy éhes, így virslit főztem.

A grammatika ma megint érdekesen telt, kicsit felfüggesztettük az eddig tanultakat, és kijavítottunk pár hibát, amit a külföldiek általában nem tudnak hogy hiba. Apró nyelvtani hibákról van szó, amit azt hinnénk, hogy az oroszok észre sem vesznek, mivel nem mondják, hogy az úgy nem helyes, viszont ahogy elvétjük a mondatot, rögtön más szemmel néznek ránk. Sosem gondoltam volna, hogy egyszer szeretni fogok a nyelvtant (otthon nem is szerettem), de ilyen érdekes előadásmódban és ilyen intenzitással nem lehet nem szeretni :)

Hamar eltelt az idő (ismét), Godefroival visszaindultunk a koliba. Próbált velem franciául kommunikálni, de valahogy az agyam leblokkol, mikor oroszról franciára kell váltanom (remélem ezen a közeljövőben tudok változtatni), így oroszul válaszoltam. Felajánlotta, hogyha nem találnék nekem való francia kurzust (már elkezdtem ez iránt érdeklődni), szívesen segít felfrissíteni a tudásomat (cserébe felajánlottam hogy tanítom magyarul, de csak kinevetett....nem is értem miért :D)

Este próbáltam tanulni, de eszembe jutott, hogy megkérdezem a többieket, hátha van valaki, aki eljönne velem Moszkvába január elején, miután visszatértem otthonról (igen, mára már biztos, hogy a karácsonyt otthon töltöm a családdal ^_^). Elkezdtünk erről beszélgetni, jó, hogy feldobtam a témát, mert így legalább mindenki tisztában van azzal, ki mikor hol lesz, hova megy. Manuel és Astrid biztosan velem tart Moszkvába, a többiek még nem tudják, meglátjuk (végülis még csak szeptember van).

Ma már a szobatársam jobban nézett ki, illetve nem aludt egész nap, az egyetlen baj az volt, hogy este sem... mióta itt vagyok valahogy nem tudok zajban elaludni (pedig otthon ez egyáltalán nem zavart), így hasznosan töltöttem az időt, míg Astrid gépezett: megvarrtam az elszakadt nadrágomat (elég büszke voltam magamra, jó munkát végeztem, bár meglátjuk mikor szakad le rólam megint :D), és néztem karácsonyra repjegyet (megvenni még nem tudom, mert a vízumról semmi hír, mikor lesz meghosszabítva). 

Hajnal 2-ig nem tudtam aludni, holnap megint jó álmos leszek :/






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése